Jóga fogyás? A jóga segít a fogyásban?

A jóga fogyás egy olyan gyakorlat, amely segíthet erősebb kapcsolat kialakításában az elme és a test között. Bár sokféle jóga létezik, néhányan inkább a jógára összpontosítanak elmélkedés és éberség, mások pedig az erőre és a kitartásra összpontosítanak. 

A rendszeres edzésprogram részeként a jóga segíthet jóga fogyás, sújt veszíteni mert kalóriát éget. De talán a jóga nagyobb előnye az éberség növelésének lehetősége, ami csökkentheti a stresszt és segíthet egészségesebb életmódban. 

Jóga fogyás? Mi a jóga?

A jóga fizikai, mentális és spirituális gyakorlatok összessége, amelyek segítenek a résztvevőknek a légzésre összpontosítani, és jobban érzik magukat a testükkel.

A jóga nagy hangsúlyt fektet a figyelem befelé fordítására. A légzés mindig a fitnesz része, de a jógában valóban egy bizonyos típusú légzést hangsúlyoz, amelyet a testhelyzetekkel és testtartásokkal köt össze.

Sokféle jóga létezik, és bár mindannyian a légzés és a mozgás összekapcsolásán dolgoznak, néhány jógafajta jobban megfelel bizonyos céloknak.

Jóga Nidra

Ez a gyakorlat hasonlít a helyreállító jógához, mivel a relaxációra összpontosít. De magában foglalja a kellékek, például a támaszok, vagy takarók használatát is a kényelem növelése és a pihenés elmélyítése érdekében.

A jóga Nidra elsősorban a meditációra és a relaxációra összpontosít, és bizonyítottan csökkenti a stressz és a szorongás tüneteit. Valamint javítja az alvást. Ez a fajta jóga nem sok kalóriát éget el, de fokozhatja az öntudatot és az éberséget. Ami pozitívan befolyásolhatja egészségét és segíthet a súlycsökkentési célokban.

Jóga fogyás? Vinyasa vagy “erő” jóga

Ez a fajta jóga a testtartásból a testtartásba áramlik, összekapcsolva a test mozgását a lélegzettel. A Vinyasa érdekes lehet azok számára, akik szeretik a gyorsabb mozgást és a változatosabb testtartást. Ez a fajta jóga inkább aerob edzés, mint Nidra, és valószínűleg több kalóriát éget el, és közvetlenebbül segít a fogyásban.

Jóga fogyás? Bikram vagy “forró” jóga

Ezt a stílust jellemzi ugyanaz a 26 testtartás és a kapcsolódó légzőgyakorlatok, amelyeket minden osztályban pontosan ugyanabban a sorrendben hajtanak végre. A Bikram gyakorlásának helyiségei 105 Fahrenheit fok és 40% páratartalom mellett vannak beállítva. Ez a stílus érdekes lehet azok számára, akik szeretnek izzadni, és nagyobb kiszámíthatóságot akarnak gyakorlatuk során. Lehetővé téve számukra, hogy tökéletesítsük a testtartást. Ezek az órák 90 percesek, és 300-500 kalóriát égethetek el, így ez a stílus jó választás azoknak, akik a jógát szeretnék használni a fogyáshoz. 

Jóga fogyás? A jóga segít a fogyásban? 

Jóga fogyás? A jóga segít a fogyásban? 

A rendszeres testmozgás részeként a jóga segíthet a fogyásban, de nem feltétlenül a legjobb módszer mindenkinek.

Amikor a fogyásról van szó, akkor kalóriákat éget el a jógával, és ez segít. De nem feltétlenül mondanám, ha fogyni próbálsz, hogy a jóga az aranygolyó.

A jóga mentális egészségügyi előnyei mellett a gyakorlat növelheti a rugalmasságot, erősítheti és tonizálhatja az izmokat, valamint javíthatja a mobilitást.

Megjegyzés: Ha már fizikailag aktív, a jóga hozzáadása az edzésprogramhoz hetente kétszer, vagy háromszor segíthet a súlycsökkentési célokban. És ha még csak most kezded, akkor heti egyszer célozgatsz, és onnan építkezhetsz. 

A jóga típusa szintén szerepet játszik a fogyásban. A fizikailag megterhelőbb jóga-stílusok közül néhány, mint például a Vinyasa vagy a Bikram, aerobabb és súlymegtartó testtartást tartalmaz, vagyis több kalóriát éget el és több izmot épít, mint más típusú jóga, és gyorsabb fogyáshoz vezethet. 

Még néhány hét rendszeres jógagyakorlat is egészségügyi előnyökkel és súlycsökkenéssel járhat. Például egy 2013-as, a Journal of Alternative and Complementary Medicine folyóiratban megjelent tanulmány kimutatta. A 10 napos jóga program súlycsökkenést és csökkent kockázatot eredményezett szívbetegség túlsúlyos férfiaknál. A vizsgálatban résztvevő férfiak testtömeg -indexe (BMI) 26 vagy annál magasabb volt, és átlagosan 1,9 kg -ot fogytak. 

48 hetes jóga program

Egy másik 2013-as tanulmány megvizsgálta a helyreállító jóga hatásait a túlsúlyos nőkre, és azt találta, hogy azok, akik részt vettek egy 48 hetes jóga programban. Több hónap alatt fogytak, mint azok, akik részt vettek a nyújtóprogramban, de nem a jógában. A jóga csoport 34 négyzetcentiméter zsírt vesztett közvetlenül a bőr alatt, szemben a nyújtó programban résztvevő csoport 6 négyzetcentiméterével. 

Bár a jóga nem éget el annyi kalóriát, mint más aerob gyakorlatok, például kocogás, vagy gyaloglás, növelheti az állóképességet és az erőt, ami segít a fogyásban. 

A rendszeres jógagyakorlat szintén növelheti az éberséget és csökkentheti a stresszt. Ami javíthatja a táplálkozási döntéseket és hozzájárulhat az egészségesebb életmódhoz. Például a jóga lehetővé teszi, hogy jobban érezze a kapcsolatot a saját testével. Jobban reagáljon az éhségjelzésekre, vagy jobban tisztában legyen étkezési szokásaival és azok hatékony megváltoztatásának módjával. 

További cikkek

Fogyás combból? Hogyan fogyhat combról?
160 grammos szénhidrát diéta fogyás
Terhesség alatt fogyás? Fogyhat terhesen?
Fogyás 30 nap alatt? Melyek a súlygyarapodás gyakori okai?
Irritábilis bél szindróma fogyás? Hogyan vezethet súlycsökkenéshez

Nővény és kert
Mai hírek friss
Apró-Nokedli.eu

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on reddit
Reddit