Fogyás víz? Hat ok, amiért a vízivás segíthet a fogyásban

Sok tanulmány alátámasztja azt az elméletet, hogy az ivóvíz előnyös a fogyásban. Ezenkívül a hidratálás kulcsfontosságú számos tényező számára, amelyek szerepet játszanak a fogyásban, igen fogyás víz, beleértve az emésztést és az izom funkciót.

Az orvosi közösség azonban még mindig bizonytalan abban, hogy a vízfogyasztás mennyire befolyásolja a fogyást.

Ebben a cikkben megtudhat hat okot, amelyek miatt a vízivás segíthet a fogyásban. Azt is megvizsgáljuk, hogy egy személynek mennyi vizet kell innia naponta.

Fogyás víz? Hat ok, amiért a vízivás segít a fogyásban

A kutatók még mindig nem biztosak abban, hogy a több víz fogyasztása miért segít a fogyásban, de sok tanulmány pozitív összefüggést mutat a megnövekedett vízfogyasztás és a fogyás között.

Az alábbiakban felsorolunk hat okot, amelyek miatt a víz segíthet a fogyásban.

Első a fogyás víz- A víz természetes étvágycsökkentő

Az ivóvíz segíthet a fogyásban. Amikor a gyomor érzékeli, hogy tele van, jeleket küld az agynak, hogy hagyja abba az evést. A víz segíthet helyet foglalni a gyomorban, teltségérzethez és az éhség csökkentéséhez.

Az ember azt is gondolhatja, hogy éhes, ha valóban szomjas. Egy pohár víz elfogyasztása, mielőtt valami ennivalóhoz nyúlna, segíthet megakadályozni a felesleges nassolást.

Egy a 2014 -es tanulmány, 50 túlsúlyos nő 500 milliliter (ml) vizet ivott 30 perccel reggeli, ebéd és vacsora előtt, rendszeres vízfogyasztás mellett, 8 egymást követő héten keresztül.

A résztvevők a testtömeg, a testzsír és a testtömeg -index csökkenését tapasztalták. Étvágycsökkentésről is beszámoltak.

A tanulmány az előző évhez hasonló eredményeket hozott.

Második – A víz növeli a kalóriaégetést

Egyes kutatások azt mutatják, hogy az ivóvíz segíthet a kalóriák elégetésében.

Egy a 2014 -es tanulmány, 12 ember, aki 500 ml hideg és szobahőmérsékletű vizet ivott, növekedett az energiafelhasználás.

A víz elfogyasztása utáni 90 percben a szokásosnál 2-3 százalékkal több kalóriát égettek el.

A víz átmenetileg növelheti a szervezet nyugalmi energiafelhasználását, vagy a pihenés közben elégetett kalóriák számát is.

A hideg víz fogyasztása tovább fokozhatja a víz kalóriaégető előnyeit, mivel a szervezet energiát, vagy kalóriát költ azáltal, hogy felmelegíti a vizet az emésztéshez.

Sok tanulmány alátámasztja azt az elméletet, hogy az ivóvíz előnyös a fogyásban. Ezenkívül a hidratálás kulcsfontosságú számos tényező számára, amelyek szerepet játszanak a fogyásban, igen fogyás víz, beleértve az emésztést és az izom funkciót.

Harmadik a fogyás víz – A víz segít eltávolítani a hulladékot a szervezetből

Ha a szervezet kiszáradt, nem tudja megfelelően eltávolítani a hulladékot vizeletként, vagy ürülékként.

A víz segíti a veséket a toxinok és hulladékok szűrésében, miközben a szerv megtartja az alapvető tápanyagokat és elektrolitokat. Amikor a test kiszárad, a vesék visszatartják a folyadékot.

A kiszáradás kemény, vagy csomós székletet és székrekedést is eredményezhet. A víz megtartja a hulladék mozgását az edzett széklet lágyításával, vagy fellazításával.

A víz emellett segít a szervezetnek felépülni az emésztési problémákból, például hasmenésből és emésztési zavarokból.

Amikor hulladék halmozódik fel a szervezetben, az emberek felfúvódást, duzzanatot és fáradtságot érezhetnek. A puffadás centiméterekkel növelheti az ember derekát.

A hidratált állapot jó módja annak, hogy elkerüljük a hulladék visszatartását, ami néhány plusz kilót is hozzáadhat.

Negyedik a fogyás víz – Az ivóvíz csökkentheti a folyékony kalóriabevitelt

A víz az energiaitalok, vagy gyümölcslé kalóriamentes alternatívája.

Könnyű felhalmozni a folyékony kalóriákat szódával, gyümölcslével, vagy édesített kávéval, vagy teával.

A legtöbben figyelmen kívül hagyják azt is, hogy mennyi kalóriát fogyasztanak sportitalokban, vagy alkoholos italokban.

Ha naponta akár néhány magas kalóriatartalmú italt vízre, vagy más kalóriamentes italra, például gyógyteára cserél, hosszú távon előnyös lehet a súlycsökkenés.

Szerzői a 2012 -es tanulmány megállapította, hogy ha 6 hónapig naponta két, vagy több magas kalóriatartalmú italt helyettesítenek nem kalóriatartalmú italokkal, az elhízott nők csoportjában átlagosan 2 és 2,5 százalék közötti súlycsökkenés következett be.

Egy a tanulmány 2015-től a női résztvevők 250 ml vizet ittak ebéd után minden nap, miközben részt vettek egy 24 hetes fogyókúrás programon. 13,6 százalékkal több súlyt vesztettek, mint az ugyanabban a programban részt vevő nők, akik ebéd után ugyanolyan mennyiségű diétás italt fogyasztottak.

Nagyszabású eredmények tanulmány kimutatták, hogy azok a férfiak és nők, akik 4 éven keresztül minden nap egy adag cukorral édesített italt vízre, vagy alacsony kalóriatartalmú italra cseréltek, 0,49 kilogrammal (kg) híztak meg, mint egy hasonló csoport, aki nem változtatott.

Ugyanez a tanulmány kimutatta, hogy azok a felnőttek, akik legalább egy adag gyümölcslevet vízzel vagy alacsony kalóriatartalmú itallal helyettesítettek, 0,35 kg-mal kevesebbet híztak társaiknál.

Ötödik a fogyás víz – A víz szükséges a zsírégetéshez

Víz nélkül a szervezet nem tudja megfelelően metabolizálni a tárolt zsírt vagy szénhidrátot.

A zsír metabolizmusának folyamatát lipolízisnek nevezik. Ennek a folyamatnak az első lépése a hidrolízis, amely akkor következik be, amikor a vízmolekulák trigliceridekkel (zsírokkal) kölcsönhatásba lépve glicerint és zsírsavakat hoznak létre.

Az elegendő vízfogyasztás elengedhetetlen az ételből és italból származó zsír, valamint a tárolt zsír elégetéséhez.

A mini-felülvizsgálat 2016 -ból kiderült, hogy a fokozott vízbevitel fokozott lipolízishez és zsírvesztéshez vezetett állatkísérletekben.

Hatodik a fogyás víz – A víz segít az edzésekben

Minden súlycsökkentési terv egyik legfontosabb eleme a testmozgás.

A víz segíti az izmok, kötőszövetek és ízületek megfelelő mozgását. Segíti a tüdő, a szív és más szervek hatékony működését is, mivel fokozzák az aktivitást edzés közben.

A hidratálás csökkenti annak a kockázatát, hogy akadályozza a jó edzést, például izomgörcsöket és fáradtságot.

Az edzés előtt, alatt és után mindig igyon vizet, hogy elkerülje a kiszáradást.

A víz kéznél tartása elengedhetetlen, különösen, ha forró, párás, vagy nagyon napos időben gyakorol.

Fogyás víz – Mennyi vizet kell inni?

Az ajánlott vízfogyasztás olyan tényezőkhöz kapcsolódik, mint az életkor és az egészség.

Nincs szabványos javaslat arra vonatkozóan, hogy mennyi vizet kell inni. Vannak, akik több, vagy kevesebb vizet igényelnek, számos tényezőtől függően, beleértve:

  • aktivitási szint
  • kor
  • testméret
  • hőfok
  • páratartalom
  • napozás
  • egészségi állapot

A legtöbb egészségügyi hatóság a napi vízfogyasztási tartományokat javasolja. A következő vízfogyasztási ajánlások:

2700 ml/nap felnőtt nők számára

3700 ml/nap felnőtt férfiak számára

Fogyás víz – Elegendő víz beszerzése

Egy 2013 -as tanulmány a felmérés 2005–2010 eredményeiről azt találta, hogy a legtöbb serdülő férfi naponta több vizet iszik, mint amennyit javasolnak.

Az eredmények azonban azt mutatták, hogy sok felnőtt, különösen az idősebb felnőttek, nem ittak elég vizet ahhoz, hogy megfeleljenek a irányelveinek.

A 20-50 év közötti személyek közül a férfiak 42,7 százaléka és a nők 40,6 százaléka nem felelt meg a ajánlásának. A 71 éves vagy idősebbek közül a férfiak 94,7 százaléka és a nők 82,6 százaléka nem felelt meg az irányelveknek.

Az alábbi tippek segíthetnek a vízfogyasztás növelésében:

  • minden étkezésnél legalább egy 2 dl pohár vizet inni
  • vizet hordani egy újrafelhasználható vizes palackban
  • több vizet inni edzés közben vagy fizikai aktivitás közben
  • több vizet inni meleg, párás vagy nagyon napos időben
  • tartson egy pohár vizet az ágy közelében
  • több leves és folyadékban gazdag étel, például curry, turmix
  • magas víztartalmú gyümölcsök és zöldségek fogyasztása, különösen bogyók, szőlő, dinnye, paradicsom, zeller, uborka és saláta
További cikkek

Fogyás combból? Hogyan fogyhat combról?
160 grammos szénhidrát diéta fogyás
Terhesség alatt fogyás? Fogyhat terhesen?
Fogyás 30 nap alatt? Melyek a súlygyarapodás gyakori okai?
Irritábilis bél szindróma fogyás? Hogyan vezethet súlycsökkenéshez
Jóga fogyás? A jóga segít a fogyásban?
Kardio edzés fogyás? Legjobb kardió edzés a fogyáshoz
Motiváció fogyás legjobb fogyókúrás tipp
10 kiló fogyás? Hogy fogyjon gyorsan 10 kilót?

Nővény és kert
Mai hírek friss
Apró-Nokedli.eu

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on reddit
Reddit