Kávé hatása az egészségére?

Ez körülbelül három csésze kávé fogyasztóként az Egyesült Államokban, ahol a felnőttek 83 százaléka nem tudja elképzelni az életet nélküle. Hozzáadva ehhez a teához, koffeinmentes üdítőkhöz és ezekhez a hírhedt energiaitalokhoz , nem fog meglepődni, ha azt olvassa, hogy 90% -unk fogyaszt koffeint valamilyen formában minden nap. Kávé hatása, ez rossz dolog? Nem teljesen.

Itt vagy Home » Tudomány » Kávé hatása az egészségére?

Kávé hatása és a kutatások

A legújabb kutatások kimutatták, hogy különösen a kávé segíthet megelőzni az olyan betegségeket, mint a stroke és bizonyos rákos megbetegedések. Csökkentheti a Parkinson-kór és a demencia kockázatát, valamint fokozhatja koncentrációnkat és memóriánkat. Részben azért, mert a kávébab mag, emlékeztet rá a Nemzeti Egészségügyi Intézet (NIH), és mint minden mag, védő vegyületekkel vannak tele.

“A kávé elképesztően hatékony biológiailag aktív vegyületek gyűjteménye” – mondta Walter Willett, a Harvard Közegészségügyi Iskolájának orvosa az Országos Egészségügyi Intézet hírlevelének.

Kávé hatásai – enyhe stimuláns

Hozzáadva ehhez a teához, koffeinmentes üdítőkhöz és ezekhez a hírhedt energiaitalokhoz , nem fog meglepődni, ha azt olvassa, hogy 90% -unk fogyaszt koffeint valamilyen formában minden nap. Kávé hatása, ez rossz dolog? Nem teljesen.
Hozzáadva ehhez a teához, koffeinmentes üdítőkhöz és ezekhez a hírhedt energiaitalokhoz , nem fog meglepődni, ha azt olvassa, hogy 90% -unk fogyaszt koffeint valamilyen formában minden nap. Kávé hatása, ez rossz dolog? Nem teljesen.

A koffein, egy enyhe stimuláns, szintén előnyökkel jár: Összekötötték például az Alzheimer-kór alacsonyabb kockázatával . De ami a koffeint illeti, valóban túl sok lehet a jó dolog. Azok, akik a koffein kevésbé ismert hatásait tanulmányozzák, olyan tanulmányokra mutatnak rá, amelyek jelzik, hogy aggasztó lehet a magas vérnyomásban, cukorbetegségben és csontritkulásban szenvedők számára. Ráadásul a koffein gyengén kölcsönhatásba léphet néhány általános gyógyszerrel, és súlyosbíthatja az álmatlanságot, a szorongást és a gyomorégést.

Megkönnyítené a dolgot, ha a koffeintartalom szerepel az élelmiszer-címkéken, így tudná, ha túllépte azt a 300 mg-os szintet, amely a legtöbb egészségügyi szakértő szerint biztonságos, mérsékelt mennyiség a napra – körülbelül három 236,59 ml mennyiségben csésze kávé, attól függően, hogy milyen erősen főzte – de ez eddig nem történik meg.

Tehát mielőtt bekapcsolná azt a kávéfőzőt, vagy megragadna egy nagy poharat kedvenc kávézójában, íme néhány dolog, amelyet szem előtt kell tartani.

Kávé hatása – Először is, a rossz hír a koffeinről (és a kávéról)

Ne feledje: a koffein gyógyszer, mondja Steven Meredith, a Johns Hopkins Orvostudományi Egyetem viselkedésfarmakológiai kutatója.

Míg az alacsony és közepes dózisok általában biztonságosak, a koffein addiktív, és a felhasználók függővé válhatnak tőle, és nehezen tudnak leszokni, vagy akár visszaszorítani – mondja. (A koffeinfüggőséget még új mentális rendellenességnek nevezték ebben az évben.) Aki valaha kilépett, tudja, hogy ez néhány napig lüktető fejfájást, mentális zavarosságot és fáradtságot képes kiváltani, amíg a test nem igazodik.

Kávé hatása – A túl sok koffein egyéb hatásai:

Növeli a szorongást és megzavarja az alvási szokásokat, ami a nyugtalan alvás ördögi körhöz vezet, a koffeinre támaszkodva segít a nappali fáradtságban, amelyet további álmatlanság követ.

A koffein kölcsönhatásba lép néhány gyógyszerrel , beleértve a pajzsmirigy-gyógyszereket, a pszichiátriai és depressziós gyógyszereket, a Cipro antibiotikumot és a Tagamet gyomorégés elleni gyógyszerrel.

Kávé hatása – vércukorszint

Számos tanulmány szerint növeli a vércukorszintet, így a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedők nehezebben kezelhetik inzulinjukat; enyhén emelheti a vérnyomást. Ha nehézségei vannak a vérnyomás, vagy a cukorbetegség szabályozásában, akkor a koffeinmentesre való áttérés segíthet – mondja Rob van Dam, a Harvard Közegészségügyi Iskolájának munkatársa.

Kávé hatása – gerinccsont és a kalcium

A koffein potenciálisan némi gerinccsont vesztéshez vezet a posztmenopauzás nőknél, ha általában háromnál több csészényit. Vagy 300 mg koffeint fogyasztanak naponta, de nem kapnak elegendő kalciumot az étrendjükben – mondja Linda Massey, a washingtoni táplálkozás emeritus professzora. Egy idősebb nőnek gondoskodnia kell arról, hogy legalább 800 mg kalciumot kapjon naponta. Étkezésen, vagy étrend-kiegészítőkön keresztül -, hogy ellensúlyozza a koffein kalciumra gyakorolt ​​hatását – teszi hozzá Bess Dawson-Hughes, MD, a bostoni Tufts Egyetem Csontmetabolizmus Laboratóriumának igazgatója.

Maga a kávé is elrontja a gyomrot. 

És ha magas a koleszterinszintje, és nem akarja, hogy a kávé növelje a problémát, akkor papírszűrővel kell fognia a cafesztolt, egy olyan vegyületet a kávéban, amely emeli az LDL-koleszterinszintet – mondja van Dam.

Kávé hatása – Itt van, amit tudnia kell, ha érzékeny pocakja van 

A kávé nem a barátod, ha hajlamos a gyomorégésre. A kávé erősen savas és irritálja a gyomor-bél traktust. A koffeinmentesre való áttérés nem segít: Valójában egyes kutatások azt találták, hogy a koffeinmentes kávénál még jobban növeli a gyomorsavat. Ha problémái vannak a savas refluxszal, vagy a gyomorégéssel, akkor a kávé és még a tea sem biztos, hogy megfelel Önnek. A kávé elkerülése az egyetlen megoldás.

Kávé hatása – A koffein nem a barátod, ha savas refluxod van. 

Úgy tűnik, hogy a koffein a fő bűnös azáltal, hogy ellazítja a záróizomzatot, amely általában megakadályozza a gyomorsav buborékosodását a nyelőcsőben. A koffeinmentes kávé lényegesen kevésbé rendelkezik reflux hatással – derült ki tanulmányokból.

Jó hír a koffeinről (és természetesen a kávéról)

A koffein bizonyítottan számos probléma ellen véd. Egyes tanulmányok azt találták, hogy azok, akik sok kávét isznak (de nem koffeinmentes), úgy tűnik, hogy négy-nyolcszor kisebb eséllyel alakulnak ki Parkinson-kór. Derül ki az NIH Országos Neurológiai Rendellenességek és Stroke Intézetéből, és “ez nagyobb valószínűséggel a koffein miatt “, mint a kávéban található bármely tápanyag, mondja van Dam.

A kávé néhány további előnye:

Kávé hatása – Alzheimer-kór és a demencia

Csökkentheti az Alzheimer-kór és a demencia kockázatát . A 40-50-es évek koffein-szokása – napi három-öt csésze magas oktánszámú anyag, nem koffeinmentes – akár 70 százalékkal is csökkenti az Alzheimer-kór és a demencia kockázatát 70-es éveiben – állapította meg egy floridai egyetem 2009-es tanulmánya. Más tanulmányok azt találták, hogy a rendszeres koffeinfogyasztás lassíthatja az idősebb felnőttek kognitív hanyatlását.

A kávé csökkenti az öngyilkosság kockázatát. A Harvard Közegészségügyi Iskolájának 2013-ban végzett tanulmánya kimutatta, hogy azok, akik napi két-három csésze koffeintartalmú kávét fogyasztanak, 45 százalékkal csökkentették az öngyilkossági kockázatokat – valószínűleg azért, mert a koffein serkentő hatása elősegíti az emberek hangulatát.

Kávé hatása – szájüregi rák

Ez csökkenti a kockázatot a szájüregi rákok . Azok az idősebb felnőttek, akik naponta négy vagy több 173 mg csésze rendszeres kávét fogyasztanak, fele annyira valószínű, hogy száj- és felső torok rákban haltak meg. A koffeinmentes anyagnak gyengébb hatása volt, míg a tea esetében nem találtak védelmet.

Kávé hatása – stroke kockázat

A kávé csökkenti a stroke kockázatát az idősebb nőknél. Egy 2009-es amerikai és egy 2011-es svéd tanulmányból kiderült, hogy azoknak az idősebb nőknek, akik naponta több mint egy csésze koffeintartalmú kávét isznak. 20-25 százalékkal alacsonyabb a stroke kockázata. Egy 2008-as svéd tanulmány hasonló eredményt talált az idősebb férfiaknál.

A koffeint leszámítva a kávé egészséges italnak tekinthető, a kutatás túlsúlya alapján azt sugallva. Védelmet nyújthat a különféle betegségek ellen. És segíthet abban, hogy tovább éljünk. Ne feledje, hogy ezek a tanulmányok összefüggést találtak a jobb egészség és a kávéfogyasztás között, de a kutatók még nem találták meg, hogy pontosan mi okozza ezeket az előnyöket. Lehetséges például, hogy a kávéivók aktívabbak és társasabbak. Vagy az is lehet, hogy a több mint 1000 vegyület egyike, amelyet a kávé természetesen tartalmaz, javítja egészségünket. Nem tudjuk.

Kávé hatása – rák ellen

Védelem számos rák ellen. A Los Angeles-i Kaliforniai Egyetem 2010-es áttekintése a kávéfogyasztásról és a rákról készített főbb tanulmányok során erős védelmi kapcsolatot talált. A kávé és az endometrium (más néven méh) rák között, és némi védelmet nyújt a vastagbélrák ellen; más újabb tanulmányok szerint a kávéfogyasztás megvédheti a prosztata- és májrákot.

Kávé hatása – 2-es típusú cukorbetegség

Csökkent a 2-es típusú cukorbetegség kockázata. “A világ minden tájáról származó tanulmányok következetesen azt mutatják. Hogy a magas koffein- vagy koffeinmentes kávéfogyasztás a 2-es típusú cukorbetegség alacsony kockázatával jár együtt” – mondja Harvard van Dam. Ez annak ellenére is igaz, hogy a kávé legalább rövid távon emelheti a cukorbetegek vércukorszintjét. Ajánlása: Váltson át koffeinmentesre, mert egyes kutatások azt mutatják, hogy kevésbé befolyásolja a vércukorszintet.

Lényeg: Minden rólad szól. Az emberek különböző reakciókat mutatnak a koffeinre. Vannak, akik napi hat csésze kávét ihatnak és jól érzik magukat. Másoknak délig át kell váltani a koffeinmentes vagy a gyógyteára, különben egész éjjel felkelnek.

Ha csökkentenie kell a koffeinfogyasztást, akkor tegye meg lassan, több héten keresztül, fokozatosan adjon hozzá több koffeint a szokásos főzéshez. És ne felejtsd el: Az a nagy csésze szódás és kedvenc csokoládé is tartalmaz koffeint.

Kávé hatása – A koffein számít

A koffein mennyisége egy adott kávéitalban a főzés és az ital méretétől függ:

  • Éttermi eszpresszó 40-75 mg
  • Oldódó kávé 27-173 mg
  • Tipikus főzött kávé 95-200 mg
  • A McDonald’s főzött kávé 100 mg
  • A Starbucks főzött kávét 330 mg
További cikkek

Zöldbab termesztés vetése ültetése
Szójabab termesztése és szójabab hatása
Csemegekukorica termesztése és vetése
Uborka ültetése uborka vetése és termesztése
Karfiol termesztése karfiol betegségek
Sárgarépa termesztése vetése tárolása hatásai
Káposzta termesztés ültetés és betakarítása
Brokkoli ültetése termesztése és betakarítása
Kelbimbó termesztése ültetése és betakarítása
Rukkola ültetése termesztése és rukkola szedése
Fekete cseresznye termés betakarítás
Barackfa öntözése barack termés betakarítás
Cseresznye termesztése – Hogyan termeszthetjük?
Almafa termés betakarítása
Torma termesztése ültetése felhasználása
Kelkáposzta vetése termesztése gyakori kérdések
Karalábé termesztése palánta ültetése és hatása
Padlizsán palánta ültetése padlizsán mag vetése
Fejes saláta termesztése ültetése gyakori kérdések
Okra ültetése termesztése és betakarítása
Paszternák termesztése és paszternák hatása
Kávé hajra – Előnyök, tippek és mellékhatások
Kézműves kávé mi is az fő technikák?
Kávé koffeintartalma és kávé kalória

Nővény és kert
Mai hírek friss
Apró-Nokedli.eu