Zöld kávé – Mennyire hatékony?

A “zöld kávé” bab a Coffea gyümölcs kávék magja (bab), amelyet még nem pörköltek meg. A pörkölési folyamat csökkenti az úgynevezett klorogénsav mennyiségét. Ezért a zöld kávébab magas klorogénsav tartalommal rendelkezik, mint a szokásos, pörkölt kávébab. Úgy gondolják, hogy a zöld kávéban található klorogénsav egészségügyi előnyökkel jár.

Itt vagy Home » Tudomány » Zöld kávé – Mennyire hatékony?

A zöld kávé akkor vált népszerűvé a fogyás után, amikor 2012-ben a Dr. Oz show-ban megemlítették. A Dr. Oz show a “Zöld kávébab, amely gyorsan zsírt éget” néven emlegette, és azt állítja, hogy nincs szükség testmozgásra vagy diétára.

Az emberek elhízás, cukorbetegség, magas vérnyomás és egyéb állapotok miatt szednek zöld kávét, de nincsenek megfelelő tudományos bizonyítékok e felhasználások többségének alátámasztására.

Zöld kávé – Mennyire hatékony?

A "zöld kávé" bab a Coffea gyümölcs kávék magja (bab), amelyet még nem pörköltek meg. A pörkölési folyamat csökkenti az úgynevezett klorogénsav mennyiségét. Ezért a zöld kávébab magas klorogénsav tartalommal rendelkezik, mint a szokásos, pörkölt kávébab. Úgy gondolják, hogy a zöld kávéban található klorogénsav egészségügyi előnyökkel jár.
A “zöld kávé” bab a Coffea gyümölcs kávék magja (bab), amelyet még nem pörköltek meg. A pörkölési folyamat csökkenti az úgynevezett klorogénsav mennyiségét. Ezért a zöld kávébab magas klorogénsav tartalommal rendelkezik, mint a szokásos, pörkölt kávébab. Úgy gondolják, hogy a zöld kávéban található klorogénsav egészségügyi előnyökkel jár.

A Természetes Gyógyszerek Átfogó Adatbázisa tudományos bizonyítékok alapján az eredményességet a következő skála szerint osztályozza: Hatékony, Valószínűleg Hatékony, Esetleg Hatékony, Esetleg Hatástalan, Valószínűleg Hatástalan, Nem Hatékony és Nem elégséges bizonyíték az értékeléshez.

A zöld kávé hatékonysági osztályzata a következő:

Nincs elegendő bizonyíték a hatékonyság értékeléséhez …
Magas vérnyomás . Korai kutatások szerint a zöld kávé kivonat akár 12 hétig is mérsékelten csökkenti a vérnyomást enyhe magas vérnyomásban szenvedő felnőtteknél.


A cukorbetegség, a szívbetegségek és a stroke (metabolikus szindróma) kockázatát növelő tünetek csoportosítása. Korai kutatások szerint a zöldkávé kivonat szedése kis mértékben csökkenti a vérnyomást és a vércukorszintet az ilyen állapotú felnőtteknél. De a vércukorszint, valamint a koleszterin és más zsírok szintje nem javult.

Elhízás . Úgy tűnik, hogy a zöld kávé kivonatot 8-12 hétig nagyon kis mértékben csökkentik a testsúly túlsúlyos vagy elhízott felnőtteknél.
Magas koleszterinszint .
Alzheimer-kór.
Cukorbetegség.
Egyéb feltételek.
További bizonyítékokra van szükség a kávé értékeléséhez ezekre a felhasználásokra.

Hogyan működik?

A zöld kávé olyan kávébab, amelyet még nem pörköltek meg. Ezek a kávébabok nagyobb mennyiségben tartalmaznak kémiai klorogénsavat. Úgy gondolják, hogy ennek a vegyi anyagnak egészségügyi előnyei vannak. Magas vérnyomás esetén ez befolyásolhatja az ereket, így csökken a vérnyomás.

Fogyás céljából a zöld kávéban található klorogénsav úgy gondolja, hogy befolyásolja a test kezelését a vércukorszintben és az anyagcserében.

Vannak biztonsági aggályok?

Szájon át történő bevitel esetén : A zöld kávé lehetőleg BIZTONSÁGOS, ha megfelelően veszik be. A napi 480 mg-os dózisban bevett zöldkávé-kivonatokat 12 hétig biztonságosan használták. Ezenkívül egy speciális zöld kávé kivonatot (Svetol, Naturex) biztonságosan alkalmaztak 200 mg-os dózisokban naponta ötször, legfeljebb 12 hétig.

A zöld kávé koffeint tartalmaz.

A zöld kávéban sokkal kevesebb a koffein, mint a szokásos kávéban. De a zöld kávé továbbra is koffeinnel kapcsolatos mellékhatásokat okozhat, hasonlóan a kávéhoz. Ezek közé tartozik az álmatlanság, az idegesség és a nyugtalanság, a gyomorpanaszok, émelygés és hányás, a szív és a légzés megnövekedett sebessége és egyéb mellékhatások. Nagy mennyiségű kávé fogyasztása fejfájást, szorongást, izgatottságot, fülzúgást és szabálytalan szívverést is okozhat.
Különleges óvintézkedések és figyelmeztetések:
Terhesség és szoptatás : Nincs elég megbízható információ ahhoz, hogy megtudjuk, a zöld kávé biztonságos-e terhesség vagy szoptatás alatt. Maradjon biztonságban és kerülje a felhasználást.

Zöld kávé – Rendellenesen magas homociszteinszint

Nagy dózisú klorogénsav rövid ideig történő fogyasztása megemelte a plazma homocisztein szintjét, amely összefüggésbe hozható olyan állapotokkal, mint a szívbetegség.

Szorongásos rendellenességek

A zöld kávéban lévő koffein súlyosbíthatja a szorongást.

Zöld kávék – Vérzési rendellenességek

Bizonyos aggodalomra ad okot, hogy a zöld kávéban lévő koffein súlyosbíthatja a vérzési rendellenességeket.

Cukorbetegség

Egyes kutatások szerint a zöld kávéban lévő koffein megváltoztathatja a cukorbetegek cukor feldolgozási módját. A koffeinről beszámoltak arról, hogy emeli és csökkenti a vércukorszintet. Óvatosan használja a koffeint, ha cukorbetegsége van, és gondosan ellenőrizze a vércukorszintet.

Kávé hasmenés

A kávé koffeint tartalmaz. A kávéban lévő koffein, különösen nagy mennyiségben, súlyosbíthatja a hasmenést.

Epilepszia

A zöld kávék koffeint tartalmaz. Az epilepsziában szenvedőknek kerülniük kell a koffein nagy dózisban történő alkalmazását. Alacsony dózisú koffeint óvatosan kell használni.

Zöld kávé – Glaukóma

A zöld kávéban lévő koffein bevitele növelheti a szem belsejében lévő nyomást. A növekedés 30 percen belül kezdődik és legalább 90 percig tart.

Magas vérnyomás

A zöld kávéban található koffein bevitele növelheti a magas vérnyomást szenvedő emberek vérnyomását. Ez a hatás azonban kevésbé lehet azoknál az embereknél, akik rendszeresen fogyasztanak koffeint zöld kávéból vagy más forrásokból.

Irritábilis bél szindróma (IBS)

A zöld kávé koffeint tartalmaz. A zöld kávéban lévő koffein, különösen nagy mennyiségben, súlyosbíthatja a hasmenést, amelyet egyesek IBS-sel szenvednek.

Vékonyodó csontok (csontritkulás)

A zöld kávéból és más forrásokból származó koffein növelheti a vizelettel kiöblített kalcium mennyiségét. Ez gyengítheti a csontokat. Ha csontritkulása van, korlátozza a koffein fogyasztást napi kevesebb, mint 300 mg-ra. A kalcium-kiegészítők szedése segíthet az elveszett kalcium pótlásában. Ha általában egészséges és elegendő kalciumot kap az ételeiből vagy étrend-kiegészítőiből, úgy tűnik, hogy napi 400 mg koffein (kb. 20 csésze zöld kávé) bevitele nem növeli az oszteoporózis kialakulásának kockázatát. A posztmenopauzás nőknek, akiknek örökletes állapota megakadályozza a D-vitamin normális feldolgozását, különösen óvatosnak kell lenniük a koffein használatakor.

Vannak-e kölcsönhatások az ételekkel?

Nincsenek ismert kölcsönhatások az ételekkel.

Milyen adagot alkalmaznak?

A zöld kávé megfelelő adagja számos tényezőtől függ, például a felhasználó életkorától, egészségi állapotától és számos egyéb körülménytől. Jelenleg nincs elegendő tudományos információ a zöld kávé megfelelő dózis tartományának meghatározásához (gyermekeknél / felnőtteknél). Ne feledje, hogy a természetes termékek nem mindig feltétlenül biztonságosak, és az adagolás fontos lehet. Használat előtt feltétlenül kövesse a termék címkéken található vonatkozó utasításokat, és konzultáljon gyógyszerészével, orvosával, vagy más egészségügyi szakemberrel.

Más kávé nevek

Arabica zöld kávé, Café Marchand, Café Verde, Café Vert, Coffea arabica, Coffea arnoldiana, Coffea bukobensis, Coffea canephora, Coffea liberica, Coffea robusta, Extrait de Café Vert, Extrait de Fève de Café Vert.

További cikkek

Paszternák termesztése és paszternák hatása
Kávé hajra – Előnyök, tippek és mellékhatások
Kézműves kávé mi is az fő technikák?
Kávé hatása az egészségére?
Kávé koffeintartalma és kávé kalória
Olasz kávé típusai és fajtái
Koffeinmentes kávé ivás Hogyan?
A kávé története és kávéházak kialakulása
Cikória kávé jó neked? Cikória jótékony hatásai

Nővény és kert
Mai hírek friss
Apró-Nokedli.eu