Síelés 6 egyszerű módszer a jobb síelő legyél

Soha nem vagy túl öreg – vagy túl jó – ahhoz, hogy feldobd a technikád. At fél Beach Sítáborok, fej edzők Lyndsay Strange és Marcus Caston úgy vélik, hogy a síelés szórakoztató legyen. Strange, egy olimpiai síedző és Caston, egy profi síző tanítják az alapokat mindenkinek. Kezdve a FIS junior versenyzőitől a szabadidős felnőttekig az oregoni Mount Hood-i héten át tartó foglalkozásokon. Feltételezik, hogy nem fogsz keményen dolgozni a fejlődésen, ha nem élvezed azt, amit csinálsz, ezért megpróbálják elősegíteni a sport valódi szeretetét. A hagyományos versenytáborokkal ellentétben, a kettő keveri a nagy hegyi technikákat, a freeskiinget és az ütést a táborozóik napjaiban a havon.

Síelés 6 egyszerű módszer a jobb síelő legyél
Síelés 6 egyszerű módszer a jobb síelő legyél

Síelés 6 egyszerű módszer

Még akkor is, ha mint a sí versenyző, egy kis szakértői segítséggel felismerhetők a rossz szokások, és biztonságosabb, szilárdabb síelővé válhatsz. Mivel manapság a személyi edzés nehezebben elérhető, megkértük Strange-et és Castont, hogy határozzák meg a jó síelés alapelveit, hogy gyakorolhassák neked, amint a lejtőkre érsz. 

Az egyensúlyért

Ha változó terepen halad, akkor folyamatosan reagál: beállítja a kanyar alakját és elnyeli a hóviszonyok változását, miközben egyenesen marad és lefelé halad. A legjobb síelők könnyűek a lábukon, így még a trükkös terep is könnyűnek tűnik, mert a váratlan erők és hatások nem veszíti el az egyensúlyt.

Strange kedvenc egyensúlyi gyakorlata, hogy egyszerre csak egy lábon gyakorolja a síelést. Ennek a legegyszerűbb változata, ha egyszerűen egy sípályán állva mozogsz kb. 30 másodpercig, majd lábbal váltasz. Próbálja ki a felvonóban, ha merésznek érzi magát. Ha ez túl könnyű, keressen meg egy széles körmöket, és nézze meg, milyen jól tudja felvenni a belső síelését, miközben megfordul, miközben megtartja a súlyát a külső sínél. Fókuszáljon arra, hogy a csípője egy szinten legyen, és a csípője és a válla is lefelé nézzen. Ha többet akarsz kihívni magadnak, akkor ebbe a körbe tedd az oszlopokat, vagy csatolt csizmával próbáld ki. 

Ugrás a ütemre

Az első lépés a magabiztos, kiegyensúlyozott fordulat. Ha ezt a fordulatot összekapcsolja egy másikkal és egy másikkal, ott kezd el igazán növekedni síelőként. A következetes, tiszta fordulatoknak ritmikusnak kell lenniük, mintha időben síelés metronómmal lene.

Ahhoz, hogy munkát létrehozása és fenntartása, hogy a ritmus. Mondjuk egy bal oldali kanyar vége felé közeledve nyújtson előre a jobb kezével, és ültesse a rúd hegyét határozottan lejtőn. Ez a következő kanyarod középpontját jelöli. Síelni fog ezen a ponton, és a jobb oldali kanyar vége felé kinyúl, és baljával ültet. Tartsa könyökét finoman hajlítva, és a kezeit. Derékmagasságban kinyitva maga előtt. Ahelyett, hogy azon gondolkodnál, hogy mit csinálsz a síléced közvetlenül a tested alatt, mindig legalább fél fordulattal előbbre kell gondolnod – és nézned kell. A magabiztosságot növények segítenek ebben. 

Gyakorolja a körméretének megváltoztatását: tegyen meg öt rövid sugarú fordulatot, majd öt nagy széles fordulatot, hangsúlyozva a pálma növényeit, és váltogassa egymást. Számolja őket fejben, mindent megtesz annak érdekében, hogy tartsa az állandó ritmust. Ha elveszíti, álljon meg és kezdje elölről. Ha ez túl könnyűnek tűnik, próbálja ki változó körülmények között, vagy dudorokon keresztül. 

Síeljen a szélével

Ha sílécének sík talpai mindig a talajhoz simulnak, akkor csúszik, nem pedig síel. Amint a sílécei áthajlanak egy kanyar legtávolabbi pontján, akkor súlyának legnagyobb része a külső sí belső szélén kell, hogy legyen, a kihegyezett fém a hóba harapva szépen ívelt. Amikor áttér a következő kanyarra, gyorsan helyezze át ezt a súlyt a szemközti sí belső peremére. A gyors élvonalbeli elkötelezettség kritikus fontosságú a gyors síeléshez, a körülmények közötti navigáláshoz és az irányítás fenntartásához.

Annak érdekében, hogy táborosaik átgondolják a kanyar minden részét, Strange és Caston egy fúrót használnak, az úgynevezett vezérelt élkészleteket, amelyek kissé hasonlítanak az összekapcsolt jégkorong-megállókra. Első lépésként álljon a lejtőre merőlegesen a dombra, felfelé ásva befelé. Miközben a sílécét a lehető leghosszabb párhuzamosan tartja, oszlopos ültetést végezzen, tekerje a bokáját a rúd köré, és állítsa fel újra az ellenkező irányba, bekapcsolva az éleit, hogy teljesen megállítsa lendületét. A rövid megállás arra kényszeríti, hogy az élek helyett használja a lendületet a forduláshoz, és ez edzi síelés közben az egyensúlyt és a sebességszabályozást. “Ez megalapozza” – mondja Caston. – Valóban éreznie kell, mit csinál a térde és a bokája.

Dőlj bele

A megfelelő sí állás agresszív: térd és csípő hajlított, súlya előre a síléc hegyén. Talán hallottál olyat, hogy valaki a „síelés a hátsó ülésen” kifejezést használja a rossz forma leírására – azaz kiegyenesített lábakkal és egyenes állással síel, hátradől a sarkára, és megpróbál fordulni a hátsó feléből elfordulva. Szeretne a vezetőülésen lenni, a lábszárát erősen nyomja a csizma elejéhez, a súlyát a lábát és a kezét előre. Ez segít a sima, stabil fordulatok elindításában a teljes élén. Emellett a testét és a síléceit az esési vonalon – a legközvetlenebb lefelé vezető úton – tartja, ami ellenőrzött, hatékony síelést tesz lehetővé. 

A kezének körülbelül egyenesen kell lennie a derekával. Tegyen rövid sugarú köröket, fenntartva ugyanazt a nézetet a pólusai között. A kezek és a előrenézés, előre tartása elősegítheti a test helyzetének elmozdulását, ahogy lefelé halad.

Dolgozzon az oldalain a meredeken

Még akkor is, ha másutt elsajátította az őszi síelést, meredek terepre kerülve az ösztöne továbbra is az lehet, hogy  oldalra mozog, minden fordulatnál körbefordítja az egész testét, és a síléccel merőleges a lejtőre. Annak érdekében, hogy az agresszív zuhanásvonal tartása meredek fordulatokon keresztül megmaradjon, derekán kell elfordulnia, az alsó testét egy kanyarban kell mozgatnia, miközben a felsőtestét lefelé kell fordítani. 

Testünk gyakran nem mozdul el a hó elől, ezért Caston és Strange táborozói gyakorolnak, amelyet „fánk megszorításának” neveznek. Ehhez létrehoz egy oldalra néző C-t a belső csípője és a válla között azáltal, hogy összekapcsolja a ferdéit, az alsó bordáit a csípőcsontjai felé irányítja, és a deréktól elfordul, valahányszor lefelé fordul. Túlozd a mozgást. Minél meredekebb a lejtő, annál agresszívabbnak kell lennie a C-szögnek.

Kijönn egy kis segítséggel a barátaitól

A síelés egyéni sportág, de Caston elmagyarázza, hogy gyakran könnyebb a technikán egy csoportban dolgozni. Beszélhet egy, vagy két barátjával arról, hogy mit próbál gyakorolni, és támaszkodhat egy második személyre, hogy tudassa veled, amikor végre lerázod. “Körülveszi magát jó emberekkel, akik szintén dolgoznak a dolgokon” – mondja Strange. “Légy edző, és hagyd, hogy a barátod edzzen.”

Caston azt javasolja, hogy reggelenként kezdje el néhány gyakorlattal, majd térjen át az általa fókuszált szabadúszóra. Válasszon csak egy célt – mint például a ritmus megtartása -, amelyet egész nap szem előtt tart. Könnyű elárasztani a túl sok mozgó alkatrészt, ezért legyél türelmes, és add meg a testednek azt az időt, amelyre szüksége van egy készség elsajátításához, mielőtt a következőhöz fordulna. 

Van néhány hideg, kemény igazság a síelés technikájáról, de a nap végén ez egy kreatív sport, és ami érdekes, az az, ahogyan értelmezi az alapokat. Caston és Strange legmegbízhatóbb tanácsa? Érezd jól magad. Mint furcsa mondja, minél jobban állsz síelni, annál szórakoztatóbb – és minél szórakoztatóbb, annál jobb lesz.

További cikkek

Egészség és szépségápolás
Mai hírek friss
Apró-Nokedli.eu
Cheetah portál