Depressziós tünetek a bipoláris rendellenességben

Depresszió a bipoláris rendellenességben: mit tehetsz

A depresszió a bipoláris rendellenességgel járó legmagasabb magas- és mélypontok ciklusának része. Ez megakadályozza, hogy önmagától érezze magát, és megnehezítheti a szükséges dolgok elvégzését.

De a helyes kezelés nagy változást hozhat. A bipoláris depresszió számos fajtája létezik, amelyek nagyon jól működnek. Mi segít még? Kövesse nyomon a tüneteket az idő múlásával. Ez segíthet abban, hogy megtudja, mikor zajlik a hangulatváltozás, így korán kezelheti.

Tünetek

A bipoláris zavar depressziós fázisa alatt:

  • Szomorú, aggódó vagy üres
  • Kevés vagy egyáltalán nincs energia
  • Úgy érzi, hogy nem élvezhet semmit
  • Aludj túl kevesen vagy túl sokat
  • Nehéz lesz kiszállni az ágyból
  • Enni túl keveset vagy túl sokat
  • Nehezen tud koncentrálni vagy emlékezni a dolgokra
  • Nehéz nehéz döntéseket hoznia
  • Gondolj az öngyilkosságra vagy a halálra

Lehet, hogy ezek a tünetek mindegyike vagy ezek közül néhány. A bipoláris rendellenességben szenvedő személyek néha nagyon szomorúnak érzik magukat, de energiával is tele vannak. A depresszió fázisának legbiztosabb jele az, hogy hosszú ideig érezte magát – általában legalább 2 hétig. Lehet, hogy ezek az epizódok ritkán vagy évente többször is előfordulnak.

Mi a teendő depressziós állapotban?

A legfontosabb lépés, amelyet megtehetsz, a bipoláris kezelési terv elindítása és annak megtartása. A legtöbb gyógyszer és talk terápia keveréke.

Orvosa néhány különféle gyógyszert írhat fel, köztük hangulat-stabilizálókat, antidepresszánsokat és antipszichotikumokat. A beszélgetési kezelés segíthet a stressz kezelésében és a tünetek gyorsabb felismerésében. A terápia egy másik típusa, kognitív viselkedésterápia, és a depresszióval járó negatív gondolatok kezelésének jó módjait tanítja.

A depresszió leküzdésére más lépéseket is tehet:

  • Ne igyon alkoholt vagy kábítószert. Ezek ronthatják a hangulatát, és megakadályozhatják a gyógyszereket.
  • Maradjon a rutinban. Próbáljon lefeküdni, ébredni, testmozgást végezni, és a gyógyszereit minden nap ugyanabban az időben vegye be.
  • Ne hajtson végre jelentős változásokat az életben, amikor depressziós. Orvosa vagy terapeuta segítséget nyújthat a munkahelyi távollétek ütemezésében, ha szüksége van rájuk.

Kérjen támogatást egy barátjának családtagjától. Segíthetnek abban, hogy lépést tartson a találkozókon és a gyógyszereken.

Ha öngyilkosságra gondol vagy megsérti magát:

  • Mondja el valakinek, aki segíthet neked
  • Hívja mentális egészségügyi szakembert
  • Hívja orvosát
  • Hívja a 104-et vagy 112 -t a mentőket

Felismerje és megakadályozza a depressziót

A bipoláris zavar mániás és depressziós fázisa nem feltétlenül követi a mintát. A mániás fázis előtt néhány depressziócsökkenés is előfordulhat.

Idővel azonban észrevesz olyan dolgokat, amelyek megváltoztatják a hangulatát, és figyelmeztető jeleket mutat, hogy a depresszió kialakulhat. Ha ezeket a tüneteket korán észleli, akkor gyakran elkerülheti a súlyos depressziót.

Készítsen hangulatábrát, hogy nyomon tudja követni saját érzéseit, kezeléseit, alvását és egyéb tevékenységeit. Vegye figyelembe azokat az időszakokat, amikor stressz érzi magát – lehet, hogy bizonyos emberekkel vagy egy adott helyen van. A depresszió első jelei az lehet, hogy fáradtnak érzi magát és nem tud aludni. A rövid idejű depresszió jele lehet annak, hogy a súlyos szakasz közeledik.

A körülvevő emberek is segíthetnek a minták felismerésében. Kérje meg családját és mentális egészségügyi szakembert, hogy figyeljen a viselkedésében bekövetkező változásokra, amelyek egy közelgő problémát jeleznek. Lehetséges, hogy észrevesznek olyan dolgokat, amelyek nem te.

Még akkor is, ha nagyszerűnek érzi magát, tartsa be a kezelését – ez megakadályozhatja a depresszió visszaesését. Egyél egészséges táplálkozást, gyakoroljon, és próbáljon ki új módszereket a stressz enyhítésére és a hangulat kezelésére: Csatlakozzon egy támogató csoporthoz, vegyen részt egy hobbiban, vagy gyakoroljon olyan relaxációs módszereket, mint a meditáció, a jóga vagy a masszázs.

A webhelyen található egyéb anyagok tartalom csak tájékoztató jellegűek. A Tartalom nem célja, hogy helyettesítse az orvosi tanácsadást, diagnózist vagy kezelést. Mindig kérjen tanácsot orvosától vagy más képzett egészségügyi szakembertől az esetleges egészségi állapotával kapcsolatos kérdéseivel kapcsolatban. Soha ne hagyja figyelmen kívül a szakmai orvosi tanácsot.