Depressziós tünetek a bipoláris rendellenességben

A cikkünkben bemutatjuk a depressziós tünetek a bipoláris zavart fázisait.

Depressziós tünetek a bipoláris rendellenességben: mit tehetsz

A depresszió a bipoláris rendellenességgel járó legmagasabb magas- és mélypontok ciklusának része. Ez megakadályozza, hogy önmagától érezze magát, és megnehezítheti a szükséges dolgok elvégzését.

De a helyes kezelés nagy változást hozhat. A bipoláris depresszió számos fajtája létezik, amelyek nagyon jól működnek. Mi segít még? Kövesse nyomon a tüneteket az idő múlásával. Ez segíthet abban, hogy megtudja, mikor zajlik a hangulatváltozás, így korán kezelheti.

Depressziós tünetek

A bipoláris zavar depressziós fázisa alatt:

  • Szomorú, aggódó vagy üres
  • Kevés vagy egyáltalán nincs energia
  • Úgy érzi, hogy nem élvezhet semmit
  • Aludj túl kevesen vagy túl sokat
  • Nehéz lesz kiszállni az ágyból
  • Enni túl keveset vagy túl sokat
  • Nehezen tud koncentrálni vagy emlékezni a dolgokra
  • Nehéz nehéz döntéseket hoznia
  • Gondolj az öngyilkosságra vagy a halálra

Lehet, hogy ezek a tünetek mindegyike vagy ezek közül néhány. A bipoláris rendellenességben szenvedő személyek néha nagyon szomorúnak érzik magukat, de energiával is tele vannak. A depresszió fázisának legbiztosabb jele az, hogy hosszú ideig érezte magát – általában legalább 2 hétig. Lehet, hogy ezek az epizódok ritkán vagy évente többször is előfordulnak.

Mi a teendő depressziós állapotban?

A legfontosabb lépés, amelyet megtehetsz, a bipoláris kezelési terv elindítása és annak megtartása. A legtöbb gyógyszer és talk terápia keveréke.

Orvosa néhány különféle gyógyszert írhat fel, köztük hangulat-stabilizálókat, antidepresszánsokat és antipszichotikumokat. A beszélgetési kezelés segíthet a stressz kezelésében és a tünetek gyorsabb felismerésében. A terápia egy másik típusa, kognitív viselkedésterápia, és a depresszióval járó negatív gondolatok kezelésének jó módjait tanítja.

A depresszió leküzdésére más lépéseket is tehet:

  • Ne igyon alkoholt vagy kábítószert. Ezek ronthatják a hangulatát, és megakadályozhatják a gyógyszereket.
  • Maradjon a rutinban. Próbáljon lefeküdni, ébredni, testmozgást végezni, és a gyógyszereit minden nap ugyanabban az időben vegye be.
  • Ne hajtson végre jelentős változásokat az életben, amikor depressziós. Orvosa vagy terapeuta segítséget nyújthat a munkahelyi távollétek ütemezésében, ha szüksége van rájuk.

Kérjen támogatást egy barátjának családtagjától. Segíthetnek abban, hogy lépést tartson a találkozókon és a gyógyszereken.

Ha öngyilkosságra gondol vagy megsérti magát:

  • Mondja el valakinek, aki segíthet neked
  • Hívja mentális egészségügyi szakembert
  • Hívja orvosát
  • Hívja a 104-et vagy 112 -t a mentőket

Felismerje és megakadályozza a depressziót

A bipoláris zavar mániás és depressziós fázisa nem feltétlenül követi a mintát. A mániás fázis előtt néhány depressziócsökkenés is előfordulhat.

Idővel azonban észrevesz olyan dolgokat, amelyek megváltoztatják a hangulatát, és figyelmeztető jeleket mutat, hogy a depresszió kialakulhat. Ha ezeket a tüneteket korán észleli, akkor gyakran elkerülheti a súlyos depressziót.

Készítsen hangulatábrát, hogy nyomon tudja követni saját érzéseit, kezeléseit, alvását és egyéb tevékenységeit. Vegye figyelembe azokat az időszakokat, amikor stressz érzi magát – lehet, hogy bizonyos emberekkel vagy egy adott helyen van. A depresszió első jelei az lehet, hogy fáradtnak érzi magát és nem tud aludni. A rövid idejű depresszió jele lehet annak, hogy a súlyos szakasz közeledik.

A körülvevő emberek is segíthetnek a minták felismerésében. Kérje meg családját és mentális egészségügyi szakembert, hogy figyeljen a viselkedésében bekövetkező változásokra, amelyek egy közelgő problémát jeleznek. Lehetséges, hogy észrevesznek olyan dolgokat, amelyek nem te.

Még akkor is, ha nagyszerűnek érzi magát, tartsa be a kezelését – ez megakadályozhatja a depresszió visszaesését. Egyél egészséges táplálkozást, gyakoroljon, és próbáljon ki új módszereket a stressz enyhítésére és a hangulat kezelésére: Csatlakozzon egy támogató csoporthoz, vegyen részt egy hobbiban, vagy gyakoroljon olyan relaxációs módszereket, mint a meditáció, a jóga vagy a masszázs.