Weboldalunk Google cookiek segítségével jeleníti meg az Ön számára releváns hirdetéseket, illetve látogatottsági adatokat gyũjt. A weboldal további használatával Ön engedélyezi a cookie-k használatát.Részletek Rendben
Kedvencekhez adom | Beállítás kezdolapnak | Keresés | Fórum | RSS | Játékok
 
Sztárok
Aktuális
 
Párkapcsolat, család
Babázó, gyereknevelés
Recept
Ünnepek
 
Egészség
Szépség
Karrier
 
Könyvespolc
Mozi
Programok
Látnivalók
 
Horoszkóp
Feng shui
Ezoterika
 
Életmód
Kismamáknak
Szórakozás
Vásárlás
 
Akció
Logikai
Stratégia
Puzzle
Cikk küldése e-mailben   Cikk nyomtatása
Mit együnk ősszel?- vitamindús őszi ételek
Ősz elején érdemes nagyobb figyelmet fordítani szervezetünk vitaminszükségletére- így az influenzaszezonban is nagyobb védettséget élvezhetünk.
Az ősz a hűvösebb, változékony időjárás, a munkába, iskolába való visszaállás időszaka. Szervezetünk az év ezen szakában fokozottabb terhelésnek van kitéve, így különösen fontos, hogy nagy figyelmet fordítsunk testünk szükségleteire.

Ebben az évszakban számtalan olyan zöldség és gyümölcs terem, mely segít szervezetünk vitaminpótlásában, s felkészíti szervezetünket a hűvösebb időjárásra.

Őszi eleségeink

A szőlő- ereink védelmezője


A szőlő nem csak a bortermelésben, de egészségünk megőrzésében is fontos szerepet játszik. A szőlőmag kivonata visszeres panaszok esetén használatos, maga a gyümölcshús magas energiatartalma révén segíthet a lábadozás időszakában. A piros szőlőben található flavonidok pedig jó hatással vannak a szívre, illetve érrendszerünkre.

Sütőtök- megfázás esetén


A sütőtök -sok egyéb hasznos tápanyagforrással együtt- Amerika felfedezése után került Európába. Ma már elterjedt és népszerű növény, amely nem csoda, hiszen könnyen emészthető, s édeskés íze üdítő lehet egy hűvös estén. Nagy mennyiségben tartalmazza az A-vitamin provitaminját, C- és E-vitamin tartalmának köszönhetően kitűnő antioxidáns, levét megfázásos betegségek idején tanácsos fogyasztani, segít a sérült, gyulladt nyálkahártya helyreállításában.

Szilva- emésztést segítő és vitamindús

Magas rosttartalmának köszönhetően kitűnően segíti a bélmozgást, magas víztartalmának köszönhetően kitűnő szomjoltó, s csekély cukortartalma miatt kevésbé hizlal, mint édesebb társai. Olyan létfontosságú anyagokat tartalmaz, mint a kalcium, kálium, magnézium és foszfor, valamint a C-vitamin felszívódását segítő cink. Vitamintartalmát tekintve a szervezet helyes működéséhez szükséges A- és C-vitamint, valamint B vitaminokat is tartalmaz. Ősszel frissen, télen pedig aszalva, vagy lekvárként fogyaszthatjuk.

Gesztenye- az energiabomba

A gesztenye legkevésbé sem nevezhető diétás ételnek, de sok élelmi rostot és nyomelemet tartalmaz, mely segíthet az őszi vitaminpótlásban. Vasat, cinket és mangánt is tartalmaz, valamint nagyobb mennyiségben megtalálható benne a C-vitamin, illetve E- és B-vitaminokat is tartalmaz.

Körte- vitamindús és finom

Az ízletes, közkedvelt gyümölcs az almához hasonló C-vitamin tartalommal rendelkezik. Oldja a vese- és epekövet, rostjainak köszönhetően elősegíti az emésztést. Káliumot, vasat és foszfort is tartalmaz.
Szerző: NőiNet, www.noinet.hu, 2010.02.17
Vissza a rovathozFőoldal

Hírlevél
Adatvédelmi elvek
Hirdetés
Kapcsolat | Adatvédelem, jog |Partnereink