Weboldalunk Google cookiek segítségével jeleníti meg az Ön számára releváns hirdetéseket, illetve látogatottsági adatokat gyũjt. A weboldal további használatával Ön engedélyezi a cookie-k használatát.Részletek Rendben
Kedvencekhez adom | Beállítás kezdolapnak | Keresés | Fórum | RSS | Játékok
 
Sztárok
Aktuális
 
Párkapcsolat, család
Babázó, gyereknevelés
Recept
Ünnepek
 
Egészség
Szépség
Karrier
 
Könyvespolc
Mozi
Programok
Látnivalók
 
Horoszkóp
Feng shui
Ezoterika
 
Életmód
Kismamáknak
Szórakozás
Vásárlás
 
Akció
Logikai
Stratégia
Puzzle
Cikk küldése e-mailben   Cikk nyomtatása
Lúgosító diéta
A lúgosító diéta a túlzott savasodás ellen hatékony, mely hazánkban is sok embert érint. Betegségmegelőző hatása révén az őszi időszakban is nagy segítséget jelenthet.
A pH egyensúly fontossága

Szervezetünk pH egyensúlya könnyen felborulhat a nem megfelelő táplálkozás, a rossz szokások révén. Amint a szervezet pH-egyensúlya felborul, és savas irányba tolódik el, különböző betegségek jelentkezhetnek. A szervezet a savfelesleget elraktározza, vagy semlegesíti. Az utóbbihoz szükséges ásványi anyagokat sok esetben az egyes szervekből, vagy a fogaktól vonja el, így sokszor a fogak romlása is jelezheti a szervezet túlzott savasságát.

Jóléti társadalmunkban a túlzott fehérjebevitel, a rendszeres édesség- és alkoholfogyasztás, illetve a szénsavas üdítők fogyasztása okozza a szervezet elsavasodását.

Az elsavasodás jelei

A túlzott savasságot diagnosztizálni kell, mielőtt felelőtlenül lúgos diétába kezdenénk, hiszen a túl lúgos szervezet is legalább annyi kárt okoz, mint az elsavasodás. Érdemes pH-csíkkal ellenőrizni a nyálat, illetve a vizeletet. Amennyiben a pH érték eléri az 5,6-ot, a szervezet túlzottan savas, amennyiben 7,5 feletti eredményt kapunk, a szervezet túl lúgos.

A lepedékes nyelv, állandó gyomorégés, fáradtságérzet, illetve a hajak és körmök töredezettsége szintén savasodásra utal.

Savasító ételek, italok

-    Húsok, halak, tejtermékek
-    Tojás, rizs, hüvelyes zöldségek
-    Gabonafélék, édességek
-    Tömény alkoholos italok
-    Szénsavas és hőkezelt üdítők

Lúgosító ételek, italok

-    Savanyú káposzta leve, író
-    Banán, spenót, méz
-    Mazsola, kakaó, tea
-    Nyers zöldségek
-    Friss gyümölcsök, lekvár
-    Fehérbor, vörösbor

A lúgosító diéta lényege

A lúgosító diéta során is fontos a változatos étrend, egyáltalán nem szükséges – és nem is szabad – kiiktatni a savasító ételeket, csupán csökkenteni kell azok mennyiségét. Hogy a felesleges sav kiürülhessen a szervezetből, ajánlott sok ásványi anyagban gazdag vizet fogyasztani.
Az esetek többségében az elsavasodást a savasító ételek (pl. hús) túlzott mennyiségben való fogyasztása okozza. A diéta során fontos, hogy visszaszorítsuk a savasító ételeket, és táplálékunk nagy részét lúgosító ételek tegyék ki.

A diéta idején minden nap ellenőrizzük pH-csíkkal szervezetünk pH-értékét, és amint visszaállt normál értékre, igyekezzünk a további táplálkozásunk során arányba hozni a savas és lúgos ételeket.

-------- Szponzorált linkek -------------

pH-balance
Szerző: Admin, www.noinet.hu, 2008.09.27
Vissza a rovathozFőoldal

Hírlevél
Adatvédelmi elvek
Hirdetés
Kapcsolat | Adatvédelem, jog |Partnereink