Weboldalunk Google cookiek segtsgvel jelenti meg az n szmra relevns hirdetseket, illetve ltogatottsgi adatokat gyũjt. A weboldal tovbbi hasznlatval n engedlyezi a cookie-k hasznlatt.Rszletek Rendben
Kedvencekhez adom | Bellts kezdolapnak | Keress | Frum | RSS | Jtkok
 
Sztrok
Aktulis
 
Prkapcsolat, csald
Babz, gyereknevels
Recept
nnepek
 
Egszsg
Szpsg
Karrier
 
Knyvespolc
Mozi
Programok
Ltnivalk
 
Horoszkp
Feng shui
Ezoterika
 
letmd
Kismamknak
Szrakozs
Vsrls
 
Akci
Logikai
Stratgia
Puzzle
Cikk kldse e-mailben   Cikk nyomtatsa
Erősítsük étkezéssel immunrendszerünket
,,Az étkezési szokásaink meghatározzák immunrendszerünk állapotát. A dolog érdekessége, hogy egyszerű változtatásokkal is sokat tehetünk szervezetünk védekezőképessége érdekében" - mondja Dr. Gulyás Tamás orvos, életmód szakértő.
Szervezetünk védelme bonyolult működések sokasága révén valósul meg. Ezt a feladatot az immunrendszer látja el a különböző vér és csontvelői sejtek által, melyek szoros kölcsönhatásban állnak a belekben található baktériumokkal. Az étrend ennek megfelelően több ponton is javíthat vagy ronthat a védekezőképességen.

Az egyik fő védelmi vonalunk a gyomor
Szervezetünk első védelmi vonala a bőr, a tüdő és a gyomor, hisz itt találkozunk először a kórokozókkal. Táplálkozás szempontjából most a gyomrot nézzük meg.

A gyomor a maga 1-2-es pH-jával erősen savas közeget biztosít minden bele kerülő tápláléknak. Ezt a savasságot az étkezések közötti időszakban fenn kell tartani, nem szabad például folyamatos lúgosítással beleavatkozni működésébe.

A beleinkben kerülő kórokozók versengésbe kezdenek az ott található “jó” baktériumokkal. A vékonybélben alig van baktérium, ha van, főként lactobacillusok találhatók benne. A végső szakaszon már egyre több a vastagbélre jellemző baktérium is megjelenik. A vastagbél viszont tele van baktériumokkal, amelyekkel kölcsönösen előnyös együtthatásban (szimbiózisban) élünk. Ezek a baktériumok küzdenek az élettérért, de ezen túl folyamatos kölcsönhatásban vannak az immunsejtekkel is, és “bemutatják” számukra a “rossz” baktériumokat.

A „jó” és a „rossz” baktérium hatása szervezetünkre
A védekezést tehát azzal is javíthatjuk, ha a jó flórát támogatjuk. A “jó” baktériumokat a komplex szénhidrátok és a rostok táplálják. A “rossz” baktériumok az egyszerű cukrokat, finomított szénhidrátokat és az állati fehérjéket részesítik előnyben. A titok tehát a magas rosttartalmú táplálkozás a cukros dolgok kiküszöbölésével, és az állati fehérjék nem mindennapos fogyasztásával.

Emellett a magas édesség és cukorbevitel azért is káros, mert a már szervezetünkbe jutó kórokozók szintén ezzel táplálkoznak, így a vércukorszint kiugrások nagyon előnyösek számukra.

Zöldségek és gyümölcsök étkezéseinkben
Javasoljuk tehát, hogy fogyasszon sok-sok zöldséget és nem magas cukortartalmú gyümölcsöket. A gyümölcsök ugyanis nem károsak, ha nem nagy mennyiségben visszük be azokat. Ennek legjobb módja, ha egészben és nem feldolgozva, préselve fogyasztjuk azokat. A gyümölcslevek készítése során sok rost vész kárba. Ha még a rostok ott vannak (bár lé formájában sokkal többet tudunk elfogyasztani belőle), azok cukortartalma sokkal gyorsabban hozzáférhető mind a bélbacik, mind a szervezet számára.

A zöldségekre visszatérve, azt is meg kell jegyezni, hogy azok nem csak rosttartalmuk miatt nélkülözhetetlenek. Ugyanis a zöldségek számos olyan antioxidáns és - a szervezetet különféle módokon támogató hatású - hatóanyagokat tartalmaznak, amelyek nélkülözhetetlenek az egészséges immunrendszer működése szempontjából. Éppen ezért, külön meg kell jegyezni a leveles részeket, a fűféléket és a csírákat.

Dr. Gulyás Tamás - www.vitaminsziget.com
Szerz: Admin, www.noinet.hu, 2017.04.24
Vissza a rovathozFoldal

Hrlevl
Adatvdelmi elvek
Hirdets
Kapcsolat | Adatvdelem, jog |Partnereink