Weboldalunk Google cookiek segítségével jeleníti meg az Ön számára releváns hirdetéseket, illetve látogatottsági adatokat gyũjt. A weboldal további használatával Ön engedélyezi a cookie-k használatát.Részletek Rendben
Kedvencekhez adom | Beállítás kezdolapnak | Keresés | Fórum | RSS | Játékok
 
Sztárok
Aktuális
 
Párkapcsolat, család
Babázó, gyereknevelés
Recept
Ünnepek
 
Egészség
Szépség
Karrier
 
Könyvespolc
Mozi
Programok
Látnivalók
 
Horoszkóp
Feng shui
Ezoterika
 
Életmód
Kismamáknak
Szórakozás
Vásárlás
 
Akció
Logikai
Stratégia
Puzzle
Cikk küldése e-mailben   Cikk nyomtatása
Kávé a terhesség idején
Sok tévhit kering a várandósság alatti kávéfogyasztásról. De vajon szabad-e a kismamának kávézni?

A várandósság sok lemondással jár- főleg ami a rossz szokásokat illeti. A kismamákat igyekeznek tiltani a túlzottan fűszeres ételektől, a veszélyt rejtő sportoktól, a kávétól, alkoholtól és dohányzástól. Sokan azonban már a várandósság előtt rendszeresen fogyasztják az említett koffeintartalmú italt, s nehezükre esik lemondani a reggeli ébresztő italról. De vajon tényleg veszélyes?

A koffein veszélyei

Egyes kutatások eredményeként fény derült rá, hogy a nagyobb mennyiségben, rendszeresen fogyasztott koffein növeli a vetélés, illetve az alacsony születési súly kockázatát- habár utóbbi esetben az összefüggés még nem bizonyított. Napi 200-300 mg koffein már komoly rizikót jelenthet. Feltételezések szerint a koffein akár függőséget is okozhat a magzatban, így a szülést követően akár elvonási tünetek is jelentkezhetnek a csecsemőn.

Kerüljük a koffeint?


Mindenképpen el kell kerülni a nagy mennyiségű koffeinfogyasztást, és ha valaki számára nem fontos az ilyen italok fogyasztása, az étrendből való teljes elhagyás a legbiztonságosabb megoldás. Egy-egy csésze tea, vagy egy pohár kóla elfogyasztása azonban megengedhető, illetve korlátozott mennyiségben koffeinmentes kávé is fogyasztható.

Kávét ugyan kaphatunk koffeinmentes változatban, de több olyan étel-ital létezik, mely szintén tartalmazza a várandósság alatt nem javasolt összetevőt. A csokoládé, tea, kóla is tartalmaz koffeint, így ezek esetében érdemes ellenőrizni, szükség esetén korlátozni a napi beviteli mennyiséget.

Koffeintartalmú ételek-italok

- Kávé
- Capucchino
- Csokoládé
- Kakaó
- Kóla
- Tea
- Egyes energiaitalok

Szerző: Admin, www.noinet.hu, 2010.02.17
Vissza a rovathozFőoldal

Hírlevél
Adatvédelmi elvek
Hirdetés
Kapcsolat | Adatvédelem, jog |Partnereink